är det någon som har samma problem? :/

har haft svårt för mig själv . jag vill liksom bli förknippad med NÅGOT, jag vill inte bara vara "kimmy" förrut för länge sen var jag "hästtjejen" men som sagt det upphörde tragiskt och sen dess har jag varit ledsen och förvirrad. vem är jag och vem vill jag vara? jag har också alltid förknippat mig själv som "den roliga" den som ALLTID har skämt på gång, jag är snabbtänkt, kaxig och vågar säga vad jag tycker! men för kanske två år sen hände något med mig som jag fortfarande lider enormt mycket av. jag blev BLYG, alltså jag blev bara inte blyg sådär plötsligt utan min kropp blev. helt plöstligt kunde jag bara bli en tomat helt utan anledning..och det har verkligen påverkat mig sjukt mycket! för jag älskar uppmärksamhet. om jag inte kan få den utan att bli röd som en tomat ja då vet jag inte vad jag ska göra liksom? det var/ÄR jättejobbigt, det påverkade min inverkan på lektionerna (handuppräckning, redovisningar) sånt som bara var baggis för mig förrut, sånt som jag brukade skoja till förrut! liksom dra skämt så klassen skrattade, göra ROLIGA redovisningar osv. nu på senare tid har jag dock lyckats kontrollera min rodnad och jag har fått tillbaka min roll. men ibland händer det iallafall och det är jag sjukt nervös för inför min nya skola (gymnasiet) för jag vill prestera bra :( dessutom är det IB jag ska gå och då ska det prats engelska 24/7 nästan. men jag SKA klara mig! jag ska flytta till en ny stad och bli en helt ny människa med nya vänner!

Kommentarer
Postat av: Sofia

tack :) oo verkligen?!



Åhh känner verkligen igen mig i ditt inlägg. Det där hände mig med. När jag var yngre var jag teaterapan i klassen, gjorde skitkonsiga grejjer. kunde komma utklädd till skolan och brydde mig allmänt inte ett dugg om vad folk tänkte om mig.

sen hände nåt.. vet inte vad, tror jag började bry mig lite mer om vad folk tyckte och tänkte. vet inte varför? kunde bli röd i ansiktet av att bara få förfrågan när jag räckte upp handen och liknande i skolan..



Jag tror att det viktigaste är att inte tänka på vad folk ska tycka och tänka om en och att våga göra fel.. men det är verkligen inte lätt alla gånger.. har inget mer konkret tips men du verkar ha bra inställning! kanske är lättare att "återfå" sin säkerhet inför folk när du börjar i ny klass med helt nya människor. lättare att köra på från början istället för att helt plötsligt ändra sitt "beteende" inför folk man redan känner. oj kanske skriver lite luddigt men lycka till iallafall och kämpa på :)

2009-02-23 @ 00:45:18
URL: http://sgek.blogg.se/
Postat av: linnea

åh jäklar de trodde jag inte :) jag får göra de, för den var sjukt fin!

2009-02-23 @ 07:54:35
URL: http://linnealinjamaa.blogg.se/
Postat av: Julia

Detta handlar inte riktigt om just det du skrev om i detta inlägget, men om allt med dina polare osv. om du inte längre umgås med.. Ang det så har jag en fråga, varför är det som det är? Har ni bråkat, har du lämnat dom, har dom skitit i dig? Om du fattar hur jag menar.. Kan du inte berätta mer om det?



Det är nämligen så att jag och två andra tjejer är typ 24/7, alltid alltså. Men det är typ dom 2 - och jag. Är så jävla less på det, även om det inte är överdrivet men man vill ju ha en bästa vän som man vet kommer finnas där för en alltid som älskar än no matter what. Det saknar jag. Men har inte "mod" nog att "lämna" dem, vet inte vart jag ska ta vägen sen eftersom jag inte har umgåts med andra gamla kompisar sen jag började vara med dem här 2 för ca 3 år sedan. Har glidit ifrån alla andra gamla vänner. Känns som något liknande redan har hänt dig?

Det hade uppskattats som fan om du snackade ut om det, men å andra sidan är det sjukt privat också. Men nu vet du att du har en standard läsare som bryr sig!



Sjukt lång dryg text, sorry heheh. Hoppas det blir bättre med allt som händer dig nu! :)

2009-02-23 @ 20:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0